Twilight Struggle σε... 45'!
Ένας παλιός γνώριμος έχει επιστρέψει. Ένα game ναυαρχίδα για το board gaming είναι ξανά εδώ. Ολοκαίνουριο, φρέσκο και αυτή τη φορά σε μια μορφή ικανή να καλύψει τις ανάγκες κάθε παίκτη. Ο λόγος για το Twilight Struggle και τη νέα κυκλοφορία της GMT, Twilight Struggle: Red Sea — Conflict in the Horn of Africa! Η αγάπη μας, στην ομάδα του The Game Rules, για το original TS είναι γνωστή επομένως δεν θα ήταν δίκαιο να μπούμε στη σύγκριση του «μπαμπά» με το «παιδί». Έχουμε συγκεντρώσει όμως όλους τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε το Red Sea, είναι «must have» για κάθε φαν του παιχνιδιού, αλλά και απαραίτητη προσθήκη σε κάθε ενημερωμένη συλλογή, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει παλιότερη εμπειρία με τον original τίτλο. Έχουμε και λέμε λοιπόν!
1. Το Twilight Struggle Red Sea είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής για 2 παίκτες το οποίο δανείζεται όλους τους αγαπημένους μηχανισμούς του TS. Κάθε παρτίδα καθοδηγείται από ένα deck γεγονότων και οι κάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ή για τα γεγονότα ή για τους επιχειρησιακούς πόντους που προσφέρουν. Ωστόσο, συγκριτικά, διαθέτει πιο περιορισμένο εύρος και πολύ μικρότερο χρόνο παιχνιδιού (περίπου 40’), αποτελώντας έναν τέλειο τρόπο για να εισαχθούν νέοι παίκτες στο σύστημά του, διατηρώντας παράλληλα όλη την ένταση, της λήψης αποφάσεων και το θέμα του αυθεντικού κλασικού. Τέλειο μίγμα για να αφήσει απόλυτα ικανοποιημένους τόσο βετεράνους παίκτες, όσο και νεότερους.
2. Θεματικά, το Conflict in the Horn of Africa παίρνει τη σύγκρουση Αμερικάνων και Σοβιετικών και την περιορίζει, από την παγκόσμια κλίμακα, στη Μέση Ανατολή και στην Ανατολική Αφρική. Σε μια παρτίδα, οι δύο αντίπαλοι ζουν όλη την ένταση ενός μόνο επεισοδίου του Ψυχρού Πολέμου, με τη συγκεκριμένη περιοχή να γίνεται το επίκεντρο του πλανήτη! Βρισκόμαστε στο 1974 και μια σειρά γεγονότων που πυροδότησε η ανατροπή του αυτοκράτορα Haile Selassie I της Αιθιοπίας, δημιουργεί μια αλυσίδα με όλα τα γνωστά στοιχεία του ανταγωνισμού του Ψυχρού Πολέμου στο Κέρας της Αφρικής. Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού αντανακλούν με άψογο τρόπο το θέμα του και οι παίκτες νιώθουν σε κάθε τους κίνηση, την ένταση και την ατμόσφαιρα, μιας παρτίδας... σκάκι που αν διαταραχθούν οι ισορροπίες μπορεί και να καταλήξει σε πυρηνική καταστροφή!
3. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το Twilight Struggle Red Sea, παίζει σε μόλις 40 λεπτά, μέσο όρο! Ίσως το μόνο αρνητικό που μπορούσε να προσάψει κάποιος στον «πρόγονό» του ήταν η διάρκεια, η οποία μπορεί να κυμανθεί από 2,5 έως και 5 ώρες. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι αυτό και μόνο αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για να παιχτεί ένα game συχνά, όσα καλά και αν συγκεντρώνει. Από την άλλη, το Red Sea, χωρίς να κάνει «εκπτώσεις» στους μηχανισμούς του και στο βάθος του, είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να βγει με μεγάλη ευκολία στο τραπέζι. Άλλωστε, η GMT έχει λανσάρει μια προσέγγιση σε μια σειρά παιχνιδιών, με το όνομα Lunchtime Series (check also Battle Line, Flashpoint: South China Sea, Red Flag Over Paris), επιτρέποντας στους παίκτες να απολαύσουν ιστορικά, παιχνίδια στρατηγικής χωρίς να νοιάζονται για το χρόνο που θα τους πάρει.
4. Τέλος, σε αντίθεση με το αρχικό Twilight Struggle, το Red Sea, διαθέτει επίσημο solo mode. Ο original τίτλος, απευθυνόταν αποκλειστικά σε 2 αντιπάλους. Πλέον, μέσα από διεξοδικό play testing, η ομάδα σχεδιαστών του game, ολοκλήρωσε ένα πλήρως solitaire σύστημα, που επιτρέπει σε έναν παίκτη να αναλάβει τις τύχες μίας από τις δύο υπερδυνάμεις, με την άλλη να χειρίζεται από ένα εύκολο στην εκμάθηση, αλλά αρκετά «ευφυές» bot, που θα σας κάνει τη ζωή δύσκολη!